Tähtitieteellinen yhdistys Ursa

Ursa-Studio

Ursa-Studio tekee paluun syksyllä 2020!

Syksyn Studioissa keskustellaan laajemmista teemoista asiantuntijavieraiden kanssa. Lähetykset suoratoistetaan tuttuun tapaan Ursan YouTube-kanavalla, jossa yleisö saa osallistua keskusteluun esittämällä aiheesta kysymyksiä chatin välityksellä.

Jos haluat esittää kysymyksiä jo ennakkoon, voit lähettää niitä osoitteeseen studio@ursa.fi. Sinne voi lähettää myös aiheeseen liittyviä valokuvia, jos sellaisia löytyy, sekä luonnollisesti palautetta tai toiveita lähetyksistä.

Syksyn lähetysajat ja asiantuntijavieraat:

to 8.10. klo 18: Avaruuslennot
Vieraana tiedetoimittaja, tietokirjailija Jari Mäkinen

Seuraa lähetystä osoitteessa https://youtu.be/wI39csagPuI

to 12.11. klo 18: Oudot valoilmiöt taivaalla
Vieraana havaintopsykologi, tietokirjailija Jukka Häkkinen

to 10.12. klo 18: Kosmologia
Vieraana teoreettinen kosmologi, tietokirjailija Tommi Tenkanen

Studiolähetykset juontavat tähtiretkiopas, planetaariokonkari ja tähtitaivaskurssittaja Tuukka Perhoniemi sekä Ursan tiedottaja Anne Liljeström. Havaintoja taivaasta -osuutta tekevät planetaario-oppaat ja tähtinäyttäjät Jonna Rintamäki ja Santeri Manninen.

----------

Ursa on teki keväällä 2020 ensimmäiset kokeilut suorista lähetyksistä. Näitä hedelmiä voi edelleen maistella Ursan YouTube-kanavalla.

Kevään 2020 lähetykset

Palautetta suorasta lähetyksestä

Tässä voit antaa palautetta lähetyksistä nimettömänä, tai voit myös antaa yhteystietosi jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä palautteesi tiimoilta.

Tarkoituksenamme on kehittää ohjelman konseptia omien kokemustemme sekä katsojapalautteen perusteella.