Brittein saarten lehdet. Astronomy Now.

19.10.2016 klo 23.05, kirjoittaja
Kategoriat: Kirjaesittelyt

Astronomy Now -lehteä julkaisee Pole Star Publications Ltd. Lehdellä on Astronomy Now Store -niminen Internetsivusto. Lehdestä on saatavissa paperisen version lisäksi digitaalinen versio älypuhelimille ja tableteille.

Astronomy Now, 2016, no 9, September

Lehden numerossa September 2016 on 132 sivulla pääkirjoitus, kaksisivuinen kuvallinen sisällysluettelo, 14 vakiopalstaa, 7 laajaa artikkelia, runsaan 20 sivun mittainen artikkelikooste aurinkokunnan ja syvän taivaan kohteiden näkymisestä sekä lukijoiden ottamien kuvien galleria.

Astronomy Now, 2016, no 10, October

Vaikuttavimman kuvan otti Gordon Mackie 3./4.7.2016 Skotlannin Thursossa. Kuva esittää valaisevia yöpilviä, jotka Gordon koosti seitsemästä laajakulmaisesta kuvasta.

Stephen Clark kertoo kahdeksalla sivulla NASAn Osiris-Rex -luotaimen meno-paluu-matkasta asteroidille 101955 Bennu. Keith Cooper kertoo viidellä sivulla kiinalaisten rakentamasta 500 metrin läpimittaisesta radioteleskoopista. Carolin Crawford käyttää viisi sivua kertoessaan naisten osuudesta tähtitieteessä. Ensimmäisenä on vuorossa Caroline Herschel. Muita mainittuja naispuolisia tähtitieteilkijöitä on lähes 20.