Tuorla

Tuorlan observatorio on Turun yliopiston Fysiikan ja tähtitieteen laitoksen observatorio. Sen tutkimusalueisiin kuuluvat mm. kosmologia, astrobiologia, aktiiviset galaksit, aurinkotutkimus ja pimeä aine. Observatorion sivuilta löytyy ajankohtaisia tiedotteita sekä henkilökunnan julkaisuja ja lisätietoa tutkimuksesta.

Tuorlan Observatorio Outlink

Tuorlan planetaario on observatorion yhteydessä toimiva yleisöplanetaario, jossa järjestetään säännöllistä ohjelmaa. Planetaarion sivuilta löytyy tietoa näytöksistä kiinnostuneille.

Tuorlan planetaario Outlink

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa on Suomen suurin tähtiharrastusyhdistys. Ursa järjestää monipuolista ohjelmaa kaikille tähtitieteestä kiinnostuneille ja julkaisee aihetta käsitteleviä kirjoja sekä Tähdet ja Avaruus -jäsenlehteä. Ursan sivuilta löytyy lähes kaikki tarvittava suomalaisesta tähtiharrastuksesta.

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa Outlink

UrSalo on Salon seudun tähtiharrastusyhdistys. Turun Ursa ja UrSalo toimivat tiiviissä yhteistyössä mm. Kevolan projektin puitteissa. UrSalo järjestää omaa toimintaa Salon alueella ja yhdistyksellä on oma tähtikaukoputki Halikon vesitornin huipulla. UrSalon toiminnasta löytyy tietoutta yhdistyksen kotisivuilta.

Salon seudun tähtitieteellinen yhdistys UrSalo Outlink