Postiosoite

c/o Kai Hämäläinen
Juvakankatu 40
53100 Lappeenranta

Jäsenmaksu 2024

Vuonna 2024 Novan jäsenmaksu on 15 EUR aikuisilta ja perheiltä, 10 EUR nuorisojäseniltä.

Pankkiyhteys

Osuuspankki
FI 88 5620 0920 6650 06

Hallitus 2024:

Puheenjohtaja: Kai Hämäläinen
Sihteeri: Timo Särkikoski
Varainhoitaja: Martti Muinonen
Hallituksen jäsen: Kari Tuovinen

Hyödyllisiä sähköpostiosoitteita:

Novan virallinen sähköpostiosoite (hallitus): eknova at ursa fi
Vapaamuotoinen keskustelun ja tiedottamisen postituslista: nova-l at ursa fi
Liity listalle

Tähtitieteen harrastusta Etelä-Karjalassa

Etelä-Karjalan Nova aloitti toimintansa kesällä 1974. Nova ry:n kotipaikka on Lappeenranta. Aiemmin kotipaikkana oli Imatra, joka edelleenkin kuuluu yhdistyksen toimialueeseen.

Yhdistyksen tarkoituksena on edistää tähtitieteen ja avaruustutkimuksen harrastusta Etelä-Karjalan alueella. Tämän toteuttamiseksi yhdistys järjestää erilaisia tilaisuuksia, kuten kokouksia, esitelmiä, saunailtoja, havaintoretkiä ja retkiä, sekä julkaisee jäsenlehteä. Valtakunnallisten tapahtumien järjestäjänä yhdistys myös tunnetaan.

Yhdistys on myös kautta historiansa ollut aktiivisesti mukana valtakunnallisissa tähtiharrastustapahtumissa, sekä osallistujana että järjestäjänä. Näistä mainittakoon Tähtipäivät 1980, ensimmäinen Cygnus 1987, tietokonepäivä 1989, laitepäivä 1993 ja kymmenes Cygnus 1996. Yhdistyksen toiminnasta ilmoitetaan näillä kotisivuilla, URSAn tapahtumakalenterissa, jäsenlehdessä, jäsenkirjeissä ja sähköpostilistalla.

Tule mukaan toimintaan!

Yhdistyksen jäseneksi liittyminen on helppoa. Lähetä osoitteeseen eknova@ursa.fi sähköpostia, niin saat tarkemmat ohjeet.

Amateur astronomy in Southeastern Finland

Etelä-Karjalan tähtitieteen harrastajien yhdistys Nova (South Karelian Amateur Astronomical Association Nova) was founded in 1974 to develop and encourage the interest of amateur astronomy and space research. There are activities in two towns in Southeastern Finland, Lappeenranta and Imatra. We have about 40 members. We are in contact with other Finnish astronomical associations and societies, and we hope to enlarge our network of contacts. We do not yet have an observatory, but we have a variety portable telescopes in the use.

Our journal, Tähtiharrastustietoa, was founded 1979. There are articles about observations, telescope making, optics, and many texts from other issues written by members. Earlier THT was published twice a year as a paper copy, nowadays it is published at own web site www.eknova.fi.

Design: spyka webmaster available from Just Free Templates.