UrSalo - SALON SEUDUN TÄHTITIETEELLINEN YHDISTYS URSALO RY

Etusivu Linkit Ajankohtaista Tähtitorni Tähtikuvat Tähti-illat Kuukausikokoontumiset Tiedon edistäminen Jäsenyys Yhteystiedot

TIEDON EDISTÄMINEN:

Yhdistys tekee yhteistyötä tähtitieteen merkeissä Halikon koululaitoksen ja kansalaisopiston kanssa. Syksyllä 2010 järjestettiin Salon Kansalaisopiston, Turun Yliopiston Tuorlan Observatorion ja UrSalon yhteistyönä Tähtitieteen Peruskurssi. Yhteistyötä on jatkettu sitten seuraavasti: Syksyllä 2011 Matka maailmankaikeuteen -Tähtitieteen  Jatkokurssi, syksyllä 2012
TÄHTITIEDE KAUTTA AIKAIN - tähtitiedettä kivikaudesta kuulentoihin, syksyllä 2013 Tähdistöt - tähtitaivaan kuviot ja kohteet tutuiksi, syksyllä 2014 Avaruuden valloitus Gagariinista tulevaisuuteen, syksyllä 2015 uusittu Tähtitieteen Perusteet, syksyllä 2016 Elämän Mahdollisuudet Universumissa, sekä syksyllä 2017 Suomalaisen Tähtitieteen saavutuksia kautta aikain. ( Suomi 100V ) kurssit Salon Kansalaisopistossa. Katso tarkemmin jäsenyys sivun menneistä tapahtumista. Yhdistys on lupautunut esittelemään toimintaansa iltapäiväkerhoille ja eri kansalaisryhmille. Salon nuorisotoimen ja kaupungissa toimivien eri nuorisojärjestöjen kanssa on myös tarkoitus tehdä yhdistyksen toimialaan kuuluvaa yhteistyötä.

KIRJA- JA LEHTITILAUKSET: Yhdistys tilaa yhteistilauksena kirjoja ja lehtiä URSAsta ja välittää niitä jäsenilleen jäsenhintaan.

LAITE- JA MATERIAALIHANKINTA: Yhdistys hankkii tarvittavia kirjoja, lehtiä ja laitteita yhdistyksen käyttöön varojen sallimissa puitteissa.

JÄSENISTÖ VOI LAINATA KIRJOJA UrSalon Matkalaukkukirjastosta. Kirjan voi lainata Kuukausikokousten yhteydessä ja palauttaa seuraavassa Kuukausikokouksessa. Kesäkauden aikana, jolloin ei ole kuukausikokouksia UrSalon jäsenet voivat ottaa yhteyttä UrSalon puheenjohtajaan ja sopia hänen kanssaan suoraan kirjojen lainaamisesta ja palauttamisesta.