Kirjoittajan mukaan: Sami Luoma-Pukkila (uggi_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 28.04.2012

On 2012-04-27 23:08, A-J Punkka wrote:
> Vaikka pyysin aiemmassa viestissä kompromissiehdotuksia, niitä ei juuri
> esitetty.

Joku sanoi irc-kanavalla sopivasti; kompromississa kummankin osapuolen pitäisi tulla vähän vastaan, bongarien puolella ei vaan oikein tiedetä mitä sellaista voitaisiin tarjota lisää (siis raehavaintojen lisäksi), josta olisi hyötyä IL:lle.

Ja vastaavasti, meillä ei ole juurikaan tietoa mitä muita tuotteita IL:ltä löytyisi porkkanaksi kuin vanhat tutut RaPu-projektissa olleet tuotteet, kompromissien esittäminen tältä pohjalta on hieman hankalaa.

Irkissä tuli puheeksi myös vanha MoSa-projekti. Porukallahan on edelleen MoSa-mittauspöntöt hallussaan vaikka varsinainen projekti kestikin vain yhden kauden. Jos näillä pöntöillä tehdyillä sademittauksilla on edelleen jotain arvoa IL:lle, niin porukkaa voisi näin kauden alkaessa muistuttaa ottamaan ne pöntöt mukaan ja tekemään mittauksia.

> Senpä vuoksi ehdotamme itse kompromissiksi seuraavaa:
> 1) Raehavaintoprojektin sivulla ei enää esitetä aluetutkakuvayhdistelmiä, mutta
> sen sijaan tutkakohtaiset puuskakuva-animaatiot. Animaatioissa ei kuitenkaan
> tule olemaan yhtä montaa kuvaa kuin vanhalla RaPu-sivulla. Lisäksi
> puuskakuvista ei ole arkistoa käytettävissä.

Kuulostaa hyvältä. Itse asiassa, jos animaatiossa on vähemmän frameja, siitä on chasella enemmän hyötyä! Ei tarvitse enää ladata hitaan ja pätkivän mobiilinetin ylitse niin montaa kuvaa ja odotella sitä viimeisenä latautuvaa uusinta tutkakuvaa ;)

Arkisto puolestaan on niin hitaasti latautuva ja hankalakäyttöinen, että en usko että sitä kukaan huvikseen katselee. Raehavaintoja syöttäessä puuskatuotteen arkistosta kuitenkin olisi hyötyä.

Chasen jälkeen kun pitäisi tarkistaa tuliko reissussa raehavaintoja, puuskatuotteen kuvat tukevat paremmin muistikuvia. Raetuote saattaa näyttää yksittäisiä haulikolla ammuttuja pikseleitä, josta ei saa mitään mielikuvaa tilanteesta, puuskatuotteen arkistoa kaivelemalla taas muistaa paremmin missä se vyörypilvi iski päälle ja missä tehtiin korepuntsit.

Samoin jos on ollut yksin liikkeellä eikä ole voinut ajaessaan tehdä sen kummempia muistiinpanoja kuin painaa kellonaika mieleensä, puuskatuotteen arkistosta on voinut tarkistaa missä kohtaa sitä rankkasadetta osui päälle, ja tämän perusteella on voinut katsoa raetuotteesta osuivatko pikselit kohdalle. Tällaisia havaintoja on tullut monesti puolivahingossa esim. työ- tai kauppareissulla eikä varsinaisella chasella.

Mielestäni puuskatuotteen arkistosta olisi siis enemmän hyötyä koko projektille, jos se pysyisi edelleen mukana.

> 2) TATSI-projektisivulle luodaan yhteiskäyttötunnus kauden alkupuolelle.
> Kokeilujakson aikana kuka tahansa projekteissa mukana oleva voi käyttää näillä
> tunnareilla TATSI-dataa ilman eri velvoitteita.

Noniin, tässä onkin oikeasti hyvä porkkana TATSIin vielä kahden vaiheilla oleville, kannatan.

Tarkoittaako tämä myös että kyselysähköposteja rakeista saa lähettää TATSIn nimissä jos niin haluaa, vaikka velvoitetta ei olekaan? Kysyn lähinnä siksi kun porukassa on myös niitä, jotka eivät ole koskaan olleet mukana RaPu-projektissa, mutta joita kiinnostaisi TATSI. Voisivatko myös he päästä tälle kokeilujaksolle mukaan, ikään kuin koeajalle ja lähettää ahkerasti sähköposteja?

--
Myrskybongausjaoston postituslista: myrskybongarit-l@ursa.fi
Liittymiset ja eroamiset: http://www.ursa.fi/harrastus/harrastajat-verkossa/sahkopostilistat/jaostojen-sahkopostilistat.html