Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 24.11.2011

On Thu, Nov 24, 2011 at 12:07:23AM +0200, Esa Palmi wrote:

> Jaoston ja Ilmatieteen laitoksen projektien havainnot tehdään nyt ja
> tulevaisuudessakin jaoston omaan havaintokantaan. Kuten on aikaisemmin jo
> todettu, projektihavainnoiksi kelpaavat myös muutkin kuin pelkät rakeet,
> joten yleisesti säätä seuraamalla ja havainnoimalla jokaisella
> projektilaisella on mahdollisuus täyttää velvollisuutensa.

Tarkennetaan vielä tähän, että projekteissa huomioidaan vain jaoston omaan kantaan tallennetut havainnot. Taivaanvahtiin tallennettuja havaintoja ei seurata tässä yhteydessä sen vaatiman suuren manuaalisen työn johdosta.

> Niin monella meistä mb-porukasta on kiinnostusta myös muihin
> taivaanilmiöihin, joten Taivaanvahti on hyvä paikka pistää kaikki havainnot
> kantaan muidenkin kuin myrskyilmiöiden osalta. Itse ainakin aion hyödyntää
> kantaa revontuli- ja halojutuissa, jos sellaisia sattuu eteen tulemaan....

Jeps. Itse tulen kirjaamaan Taivaanvahtiin pääasiassa muita ilmakehäilmiöhavaintoja. Myrskyhavainnot laitan kaikki jaoston omaan kantaan, luultavasti vain joku erikoisempi tulee kirjattua myös Taivaanvahtiin.

Kukin tyylillään :-)

Panu

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",