Kirjoittajan mukaan: Esa Palmi (esa.palmi_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 24.11.2011

Moi,

Tätä suurelle yleisölle julkaisuahan tässä vielä odotellaan. Onneksi pahimmat bugit on varmaankin jo löydetty.

Jaoston ja Ilmatieteen laitoksen projektien havainnot tehdään nyt ja tulevaisuudessakin jaoston omaan havaintokantaan. Kuten on aikaisemmin jo todettu, projektihavainnoiksi kelpaavat myös muutkin kuin pelkät rakeet, joten yleisesti säätä seuraamalla ja havainnoimalla jokaisella projektilaisella on mahdollisuus täyttää velvollisuutensa.

Taivaanvahtiin ei ole tarkoituksella laitettu niin tarkkoja havaintovaatimuksia mitä meidän projekteissa vaaditaan. Myrskypuolelle odotetaan pääasiassa "suuren yleisön" havaintoja. Tietenkin toivomme, että meidän omaan kantaan laitetut parhaat havainnot jaksettaisiin hienoine kuvineen myös havainnoida Taivaanvahtiin. Kuvien esiintuojana Taivaanvahti on mitä paras paikka. Ymmärrän Jarin innostuksen asiaan, koska ilmakehäpuolella mitään kunnollista kantaa ei ole vielä ollut. Ei ainakaan tällaista, jossa kaikki puhaltavat yhteen hiileen ja havainnoilla todellakin on arvoa.

Niin monella meistä mb-porukasta on kiinnostusta myös muihin taivaanilmiöihin, joten Taivaanvahti on hyvä paikka pistää kaikki havainnot kantaan muidenkin kuin myrskyilmiöiden osalta. Itse ainakin aion hyödyntää kantaa revontuli- ja halojutuissa, jos sellaisia sattuu eteen tulemaan....

--
-Esa-

-- Myrskybongareiden sdhkvpostilista: myrskybongarit-l@ursa.fi *** Liittymiset ja eroamiset: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat.html *** Listan www-arkisto: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/myrskybongarit-l/summary.html