Kirjoittajan mukaan: Aki Saarela (aki.saarela_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.05.2008

Siis tarinan opetus oli lähinnä että
"Sinun ei pidä ajaman epäillyttävän retkun näköisenä, pää ulkona sivuikkunasta, poikaporukassa ja lujaa kuin varastetulla autolla, ilman omia henkilöpapereita, poliisiammattikuntaan kuuluvan, matkaseurueeseen kuulumattoman henkilön nimiin rekisteröidyllä ajoneuvolla, sillä kiinniottotilanteessa hänen lajitoverinsa ovat taipunevat generoimaan subjektiivista aggressiota ja hallitsematonta voimankäyttöä yleiseen suuntaasi johtuen ihan siitä, että heidän empiirisen taustansa pohjalta näyttäytyy todennäköisempänä, että kiinniotettu on julkeasti pöllinyt kollegan pirssin, kuin että tämä tennissukka-hulaberberi todellakin seurustelisi ajoneuvon omistavan viranomaistahon kanssa."

Vai kumman selityksen puolesta itse löisitte vetoa seisoessanne poliisiauton peltiä vasten bend over -tyyliin raudoissa? ;)

Niin... hitto en tiedä tuosta pyörteestä. Arvaapa onko tätä dilemmaa pyöritelty päässä. Olen ottanut perspektiivi-fiban huomioon, mutta... katsokaa nyt tuota kuvaa! :) Sitäpaitsi seurasin tuota mainitsemaani ekaa tapausta pitkään ja se pysyi kasassa minutteja - tarkoitan että miten todennäköistä on, että irrallaan olevan, satunnaisen pikkupilven ja pölypyörteen asetelma säilyy ja säilyttää illuusion havaitsijalle noin pitkään, vaikka vallitseva tuuli niitä varmasti samaan suuntaan liikuttikin.

Todellakin: tuo pilvi on AIVAN liian pieni ja ohut sisältämään minkäänlaisia nousuvirtauksia. Ei tuollaisessa kikkarassa ole mitään prosesseja :( ja silti... sinne se funnel näyttää menevän. On se perhanan hämäävän ja aidon näköinen tsysteemi, jos kestää pidemmänkin tarkkailun livenä ilman että illuusio särkyy. Mun mielestä se oli hämäävän aidon näköinen ja oon kuitenkin tuijotellut liikkuvia kuvamateriaaleja erityyppisistä tornadoista ja muista pyörretuulien muodoista (gustnadot, smokenadot, tulipyörteet, pöly, vesi, you name it) jo toistakymmentä vuotta.

Mutta niin, en minä keksi sitä dynamiikkaa! Ja siis eihän noissa olosuhteissa ole tunnettuja eväitä mihinkään muuhun kuin pintakonvektioon/ pölypyörteeseen. Täytyy toivoa, että useammat näkisivät noita livenä niin tuon salaisuus (if any) paljastuisi.

Ghost twister - It will haunt me for the rest of my life...

--
Myrskybongareiden sdhkvpostilista: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi ***