-----Original Message-----
From: owner-myrskybongarit-l_ät_ursa.fi
[mailto:owner-myrskybongarit-l_ät_ursa.fi] On Behalf Of ext Harri Junttila Sent: 29 May, 2007 21:56
To: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi
Subject: Re: [myrskybongarit-l] "Takkatuli"

itse tulee monesti La-puhelimella kuunneltua , semmoiset 100-300KM ottaa todella voimakkaasti salaman aiheuttamat radiohäiriöt La-kanavoilta . Pitääpä virittää kokeeksi joskus Icom ic-735 Hf-rigi 1600khz taajuudelle kuuntelulle , itselläni on tuolla "tiilimaston" alapäässä väliliitin josta saan löysättyä koksin irti , jos uhkaa tulla liian lähelle. olisko jossakin 16metrin korkeudessa 5/8 vertikaali la-antennin syöttöpiste ja mäellä talo, tosin noin 20m päässä menee 110KV voimalinja , ja luulisi että se voisi houkuttaa salamoita enemmän kuin minun antenni... mutta eihän se varovaisuus ole pahitteeksi.
TV: Harri OH8GRF