Kirjoittajan mukaan: Teemu Mäntynen (teemu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 25.05.2006

Jani Holopainen wrote:

> Myrskybongareitten keskuudessa URSA:n myrskybongausjaosto on minusta
> toiminnan keskus, siksi jaoston sivustoa kannattaisi ehdottomasti kehittää
> palvelemaan paremmin harrastajia.

Nykyinen myrskybongausaiheisen sisällön hajanaisuus tosiaan on harmillista. Aloittelijan on vaikeaa saada kokonaiskuvaa, ja kokeneempikin joutuu muistelemaan mistä minkäkin tiedonmurun löysi. Sivustojen ylläpitäjien aikaa ja energiaa kuluu rutiininomaiseen perusylläpitoon, kun hedelmällisempää olisi keskittää resurssit varsinaisen sisällön luomiseen ja päivittämiseen. Niinpä nykyään onkin lukuisia sivustoja, jotka innostuneen alun jälkeen ovat lopahtaneet ja jääneet hunningolle.

En pidä keskeisenä sitä, mihin sisältö ja yhteistyö keskittyisi, mutta Ursan myrskybongausjaoston sivusto on luonnollinen ja kannatettava paikka.

Itse ainakin mielelläni siirtäisin oman sivustoni myrskybongausaiheisen materiaalin jonkinlaisen yhteisprojektin sivustolle, ja keskittäisin omat tämän alan inspiraatiopurkaukseni tulevaisuudessa sinne. Itse olen wikin kannalla.

Henk.koht. asetan ainoaksi ehdoksi sen, että mikään yksittäinen taho ei "omi ja panttaa" yhteisesti luodun sisällön tekijänoikeusia, vaan sisältö lisensoidaan vapaasti kaikkien saataville, kuten esim. Wikipedia on tehnyt:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipedia_ja_tekij%C3%A4noikeudet

--
Teemu Mäntynen
http://www.mantynen.com/teemu/