Kirjoittajan mukaan: JenniElina Holopainen (hopsis_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 15.08.2005

>Jouko-Pekka

mÄ eN hUomannut mitään tulorajaa postituslistaan liittymisen ehdoissa, enkä koulutustasovaatimuksia. Minä ajattelin, että puhdas mielenkiinto ja rakkaus myrskyihin riittää. Köyhillä ja kouluttamattomilla on silmät päässä, joskus paremmat havaintokyvyt kuin korkeasti koulutetuilla. Minun puolesta kuka tahansa, jolla on solidaarinen luonne sekä halu vastaanottaa ja jakaa nähtyjä asioita, on enemmän kuin tervetullut tälle listalle kirjoittamaan havaintojaan. Sukupuoleen tai säätyyn katsomatta. Muuten tulee mieleen arjalaismainen ihmisten luokittelu: kuka saa olla missä kohtaa hiekkalaatikkoa.

Todella sivistynyt ihminen ei käsittääkseni koe tarpeelliseksi rajoittaa kenenkään ulosantia niin kauan kuin olemme asiallisen tarkoitusperäisen informaation parissa. Savolaisittain: vastuu on kuulijalla.

Tätä listaa seuraa moni joiden ulosanti ei ole aiemmin nähtyjen ihmisten tasoa, ja minusta on enemmän kuin sääli jos he eivät uskalla liittää mukaan luettavaksemme omia kokemuksiaan sääilmiöistä, mahdollisia kuviakin, ollessaan merillä, metsätöissä, rakennusmaalla, rekkaa ajamassa, tms. Näiden "junttien" kanssa jutellessa huomaa heidän nähneen paljon asioita säiden luonteesta, jotka kiinnostaisivat monia. Heitä pitää rohkaista, antaa tilaa. Tekstin asiasisältö on se olennainen, ei perhanan isot kirjaimet ja yhdyssanat. Tämä ei ole äidinkielen koe, eikä täällä mitata ulosantia vaan jaetaan mahdollisemman aidosti ja täsmällisesti säähän liittyviä faktoja. On tietysti kohteliasta muotoilla tekstiään ennen julkaisemista, mutta aika harva täällä todella on jokaisen sanan läpi käynyt kuin itse Herralle kirjoittaisi.

~Jenni

Estä pop-up-mainokset http://toolbar.msn.fi