Kirjoittajan mukaan: Marko Riikonen (riikonenmarko_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 13.04.2012

Näkisin että kun Lahtisen pinousapplikaatio on nyt tulossa, sitä ennen ei kannata kirjoitella.

From: Veikko Mäkelä <veikko.makela_at_ursa.fi> Subject: [ilmakeha-l] RE: [ilmakeha-l] RE: Siistimpiä usmauksia? To: ilmakeha-l_at_ursa.fi
Date: Friday, April 13, 2012, 6:59 AM

> T+A:ssa on myös ollut joskus juttuja tähtivalokuvauksesta, jonka
> paralleeliksi tämä halokuvaus sopisi hyvin.
> Sitä paitsi viime aikoina lehdessä on ollut paljon juttuja
> kosmologiasta, joka on aika spesiaalia. Halokuvausjuttu olisi ainakin
> jotain, mitä tavallinen lukija voisi itse kokeilla ja tutkia.
> Joku case study -tyyppinen juttu voisi olla samalla sekä kiinnostava,
> tieteellinen että popularisoiva ja siten lehden linjan mukainen. Vai
> mitä mieltä Päätoimittaja olisi?

Kuten itsekin yritin viestiä, asia ei ole minun päätettävissäni ja minulla voi olla vääriäkin käsityksiä.   Kyse lienee asian käsittelytavasta, jota Krista kai jo aiemmassa viestissä yritti kertoakin.

Luulen, että kirjoittajaksi täytyy löytää joku, joka ymmärtääkin jotain kuvankäsittelyn päälle.  En ainakaan itse usko olevani oikea henkilö.

Varmaan sellainen yleistasoinen juttu, mitä näillä välineillä ja menetelmillä
löydetään ja saadaan aikaan ja tuloksien visualisoiminen hyvälaatuisella painatuksella olisikin T+a-kamaa.

Jos halutaan ruotia teknisemmin, millaisia asetuksia ja lukuarvoja kannattaa

käyttää, antaa selkeitä reseptejä jne.  Se olisi ehkä UMI- ja/tai wikikamaa.

Itse näkisin kyllä mielelläni verkossakin jonkunlaista tutoriaalia näistä halokuvauksen kikoista.  Jotain voi ollakin, mutta onko kootusti.   Onko joku
kirjoittanut?

-VeikkoM-

Halojaoston ja ilmakehdn valoilmividen jaoston sdhkvpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi ***