Kirjoittajan mukaan: Marko Riikonen (riikonenmarko_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 16.12.2011

Kuten Jarmokin tuossa toteaa, niin kyllä nimellä on merkitystä. "Jaostot" ja "harrastusryhmät" eivät anna kuvaa asiantuntijuudesta. Jaosto-nimessä on muutenkin sellainen jäykän neuvostoajan poliittisuuden kaiku. Ja harrastusryhmät, no, ne on sellaisia harrastelijoita, puuhastelijoita. Kysytäänpä mieluummin ilmatieteenlaitoksen meteorologilta, se varmasti tietää.

Ehkä pitäisi perustaa ihan oma erillinen yhdistys. Tai sitten Ursa, ilman mitään mainintaa jaostoista tai harrastusryhmistä, toimii asiantuntijana juurikin tuon "kysy tutkijlta" -linkin kautta.

Itse harrastamisesta en ole enää missään määrin huolissani kun Taivaanvahti tuli. Taivaanvahti vyöryy kuin luonnonvoima ja muuttaa kaiken. Suunta voi olla vain ylöspäin vaikkei yhtikäs minkäänlaista jaostoa, harrastusryhmää tai tiimiä olisi olemassa.

Marko