Kirjoittajan mukaan: Timo Nousiainen (tpnousia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 31.05.2010

On Mon, 31 May 2010, Jarmo Moilanen wrote:

> [...]
> suoraan kidemuodon ja pyramidihalot yms. eksoottiset kiteet voidaan erottaa
> sivutahkojen numeroinnin avulla. Mutta esim. jonkin kolmiokiteiden erottelu
> heksagonisesta on minusta tarpeetonta sillä sekin näkyy sivunumeroinnista jos
> halo suosii kolmiomaisia kiteitä.
>
> Lisäkoodina tarvitaan esim. moninkertaisen sironnan merkkaaminen esim.
> P3-5+P3-5 = 44 saurit. En myöskään lähtisi merkkaamaan erikseen auringon
> haloja. Divergentin valon erikoistapaukset toki voisi toki merkitä omalla
> tunnisteella esim. pienellä d-kirjaimella loppuun tyyliin P3-1-5d =

Entäpä jos ongelmaa lähestyisi vastakkaisesta suunnasta. Listataan kaikki tunnetun halomuodot ja laitetaan perään koodattuna kiteet ja valonkulut jotka sen voi aiheuttaa?

> Jarmo

Department of Physics
P.O. Box 48
FI-00014 University of Helsinki