Kirjoittajan mukaan: Teemu Ohman (tohman_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 10.02.2006

On Thu, 9 Feb 2006, Jarkko Korhonen wrote:

> tulevat ja missä olosuhteissa. Sadejuova on
> "meteorologiaksi" virga ja se on täydentävä piirre vai
> mikä piru se nyt olikaan. Ei siis varsinainen pilvi
> kuitenkaan. Onko Yömannilla kuvasto nähtävillä ja
> selvittäisi tarkemmin pilvisystematiikan?

Eipä nyt Pilvikuvasto satu päivittäin töissä mukana kulkemaan, mutta voin kyllä ottaa tuon nakin vastaan ja katsastaa varmuudella miten homma meni. Sanoisin kyllä näin vanhoja hyviä pilvifriikkeilypäiviä muistellen, että Riikonen sekoili, eli Pilvikuvasto ei Ac:n virgaa cirrukseksi missään vaiheessa sano, vaan se on vain täydentävä piirre kuten Jake totesi. Cirrukseksihan se virga kyllä havaitsijalta menee jos se jää yksikseen taivaalle ilman Ac:ta roikkumaan, eikä satu pilvipiirturin kohdalle osumaan.

Onkohan muuten Jarmolla tai Riikosella näppituntumaa siitä, onko Suomessa minkään vertaa pistetty tarkemmin pilvisukuja muistiin halojen kohdalla? Cs fib tietysti hallitsee selvästi, mutta ne jämät olisivat tavallaan kuriositeettina hauskoja tietää. Juu, tiedetään, en minä ole omista havainnoistanikaan niitä tilastoinut, mutta jos joku muu olisi...

        Teemu