finsprite-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä finsprite-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 24.04.2011

Moi,

Muistutan vielä ilmoittautumisesta Antille salamadatasivustoa varten. Jatkuvasti taivasta tarkkailevaa hämäräkameraa ei ole pakko olla, osallistua voi ihan hyvin esim. järkkärin kanssa, kunhan vain yrittää kuvaamista hyvän tilaisuuden tullen ;-)

Tarkoituksena olisi laittaa myös tänne listalle varoituksia, jos sopivia ukkosia ilmestyy lähialueille, tai hämäräkameroilta saadaan havainto ja se hoksataan tilanteen ollessa vielä potentiaalinen.

Itse aion kytätä Watecin lisäksi myös järkkärillä, jos vaikka saisi värikuvan otuksesta.. Watecille en tosin ole vieläkään löytänyt sopivaa koteloa..

Kevätmiitissä mainitsemani linux-softa hämäräkameroiden (ja muidenkin videolaitteiden) antaman videodatan pinoamiseen toimii jo varsin kivasti. Ongelmana on vielä liikkeentunnistuksen kynnysarvon automaattinen säätäminen. Nykyisellä "säädetään arvo tälle kelille sopivaksi" -menetelmällä kesken tarkkailun ilmestyvät pilvet saavat levyn täyttymään varsin tiukkaa tahtia.. Jos joku on kiinnostunut testaamaan, niin lähdekoodin saa pyytämällä :-) Kunhan saan jotain tolkkua tuohon liipaisuun, niin teen "virallisen" julkaisun ja kasaan jonkinlaisen weppisivun ohjeineen.

Jätän tuohon alle vielä Antin lähettämän viestin.

Panu

ps. Kiitoksia kevättapaamisessa olleille, tulikin selitettyä nelisen tuntia lähes tauotta :-)

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Listan arkisto: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/finsprite-l/summary.html