Kirjoittajan mukaan: Quna quunkehra (quunkehra_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 24.04.2012

Moi, Kirjaanpa minäkin omat ajatukseni RaPu-projektin muutoksista ja tulevasta kaudesta. Jo hyvissä ajoin koulutuksissa, listalla, kanavalla, kerrottiin että RaPu on projekti jolla on ollut alku ja nyt on edessä projektin loppu. Tämä on hyvin selkeää ja ymmärrettävää, mutta kyllähän se kirpaisee. Myrskybongarin näkökulmasta Rapu-projekti oli erinomainen työkalu ja apu harrastuksessa ja toivon että havainnoistamme on ollut Ilmatieteen laitokselle hyötyä. Projektiin osallistuminen on ollut hauskaa ja motivoivaa ja havaintoja on tullut selailtua kauden ulkopuolellakin. Vilkaisin nopeasti viime kauden havaintojani ja huomasin että n. 40 % havainnoista on kertynyt chaseilta. Tämä tilanne tulee siis muuttumaan RaPun typistyessa pelkäksi Ra-projektiksi. Spottaamisessa pystyy yhä tarkistamaan raetuotteen, mutta olennaisen tutkadatan poistuessa vaikeutuu myös chasen suunnittelu ja ennakoiminen. Olisi mielenkiintoista saada tietää mistä tämä puuskan poissulkeminen johtuu. Itselleni se oli tärkein apu tienpäällä. Mutta tosiaan, projektin päättymisestä tiedettiin jo aiemmin ja myös täällä kotosalla mietittiin tulevan kauden vaihtoehtoja, mistä löytää tarvittava tieto ja kauden kohtaloa. Silti nyt kauden alun lähestyessä asia kaivertaa ja yhtälailla kaivertaa projektimuutosten aiheuttama häly ja ristiriidat. Pidetään keskustelu aiheesta avoimena, toivottavasti tomu pian laskeutuu ja päästään kaikki yhteistyössä kauteen 2012. Suvin viestiin viitaten... Olisiko mahdollista esimerkiksi tälle listalle koota linkkejä ja vinkkejä jotka auttavat testbedin ulkopuolella asuvia ja chasettajia? Terveisin Ria Susanna Lintumäki-Kuosmanen  > Date: Mon, 23 Apr 2012 22:11:00 +0300