Kirjoittajan mukaan: mikko happo (procyon01_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 23.04.2012

Ehdottomasti samaa mieltä muiden esittämästä kritiikistä! Pelkkä raetuote on torso apuväline, jos meinaa chaseja ja lähialueen ukkosten tilannekehitystä seurata. Ilmoittauduin mukaan tälläkin kertaa, mutta jos näen touhun kannattamattomaksi, se ilmenee luonnollisesti passiivisuutena (ei jaksa kiinnostaa tarpeeksi). Kuten Samikin kirjoitti, en aio TATSI projektiin osallistua. Siinä tehdään tutkimustyötä ilman oikeaa korvausta, josta ei kuitenkaan saa nimeä julkaisuun (tutkijana pidän tätä aina tärkeänä, kun osallistuu projekteihin). Tai jos kyseessä on käytännössä tutkimusapulaisen duuni (ts. datan seuraaminen ja kentältä kysellään tilannetta), tulisi siitä saada rahallinen korvaus, jota palkaksi kutsutaan. Hyöty-haitta -suhde on tällä hetkellä sen verran huono, että olen skeptinen touhun nykytilasta ja mielekkyydestä. Ei hyvältä näytä.

RaPu -tuotteen käytöstä: Itse olen AINA tehnyt niin, että olen seurannut pilvien kehitystä ensin puuskapuolen kuvista. Kun tilanne näyttää selvältä ja myteriä on tulossa, menen paikan päälle katsomaan mistä on kysymys. Jälkikäteen sitten tarkistan raetutkasta, että olisko pitänyt olla rakeita ja teen havainnon ja kirjaan sen tietokantaan. Nyt tuo vaihe 1 jää kokonaan pois ja samalla touhusta katoaa se vähäinen mielekkyys. Ainoastaan spottauksen yhteydessä tulleet sattumarakeet jäävät kirjattavaksi. Toivottavasti siis tulevan kauden aikana tuon strategia muuttuu ja puuska-data tulee myös RaPulaisille käyttöön. Siksi siis vielä mukana kärkyn.

-Mikko