Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 23.08.2011

On Tue, Aug 23, 2011 at 06:44:43PM +0300, Pauli Jokinen wrote:
> Hei,
>
> Tänään hieman kolmen jälkeen olin lähdössä Kumpulasta kotia kohti. Ajattelin
> käydä nopeasti katolla vilkaisemassa josko siellä voisi tuurilla olla jotain
> trombin tynkää. Kuinka ollakkaan heti katolla näkyikin kaakon suunnalla
> selvä alenema ja sitä aloin sitten kuvailemaan ja videoimaan kännykällä.
> Hetkeä myöhemmin suppilo aleni entisestään ja oli selvästi kiinni
> vastarannalla olevissa puissa.
>
> Kyseinen olio syntyi kuuropilven nousuvirtaukseen ja ulottui pilvestä aina
> pintaan saakka. Ainoa aspekti, joka paikan päällä ei suoraan viitannut
> [...]

Pauli hihkaisi irkkiin tuosta tötteröstä, ja minä tieten heti etsimään sopivaa ikkunaa mistä tuo näkyisi. Se oli pitkälti virhe, sillä jos olisin suunnannut suoraan katolle, jossa Paulikin oli, olisin nähnyt tuon paljon paremmin kuin mitä näin. Nyt näköhavainto rajoittui tuohon ihan yläosaan, tuon kaventuvan osan yläpuolisen osan. Näkemäni muoto oli suunnilleen sellainen, joka Paulin videossa näkyy noin 55 s kohdalla. Kun pääsin katolle asti (ensin piti noukkia kamerakalustoakin vielä matkalta :-P), oli otus hävinnyt jo kokonaan.

Toivottavasti tosiaan löytyy muitakin havaintoja, tai jonkinlaisia pieniä jälkiä tuolta maakosketuspaikalta.

Panu

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",