Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 10.11.2010

On Sun, Nov 07, 2010 at 12:29:37PM +0200, Matias Takala wrote:
> moi,
>
> Oskar van der Velde on kuvannut näemmä vuosi sitten järkkärillä
> keijusalamoita:
>
> http://www.flickr.com/photos/lightningwizard/4650017080/

Hienoja ovat!

> kajosalamoita löytyy setistä myös, ovat ilmeisesti kuvattu mv-kameralla.

Ilmatieteen laitokselta saatujen tietojen mukaan meteoriharrastajien kameroihin on tänä syksynä tarttunut runsas määrä yläsalameja. Tästä innostuneena viisi myrskybongaria tilasi omat kamerat, joista kaksi on saapunut jo perille. Lisäksi on ainakin yksi kamera jo ennestään, joten eiköhän ensi kaudella saada havaintoja meidänkin jaoston toimesta.

Vuosi sitten syystapaamisessa aloitettiin jaoston Finsprite-projekti, joka tosin ei monesta sattumuksesta johtuen ole edennyt. Jaoston wikiin kuitenkin saatiin projektikuvauksen runko aikaiseksi, ja olen sitä nyt syksyllä hieman päivittänytkin:

http://www.ursa.fi/wiki/Myrskybongaus/Yl%e4salamaprojekti

Projektille on perustettu oma sähköpostilistakin, mutta sitä ei ole vielä otettu käyttöön.

Jos jaostolaisilla löytyy ideoita projektiin, niin heitelkää vain rohkeasti tänne listalle, päivitellään niitä sitten tuonne wikiin tarpeen mukaan :-)

Panu,
jaoston apuvetäjä

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",

--
Myrskybongareiden sähköpostilista: myrskybongarit-l@ursa.fi ***