Kirjoittajan mukaan: Rami Saarikorpi (rami_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 21.08.2009

Juu...

Tämä homma on nyt vähän yhtä leveetä kuin pitkääkin. Tosiaankin jokainen voi tarjota kuviaan kelle vain / mille tahansa yhtiölle ilmaiseksi jos näin haluaa, Mutta kuten aikaisemmin sanoin ja josta tämä koko keskustelu
sitten tuntui nousevan, ei ole minusta oikein että me asiallemme vihkiytyneet bongarit joilla on laitteet, vuosien kokemus ja vaiva siitä että olemme oikeasti opetelleet
kuvaamisen näistä hommista ja laittaneet rahamme ja aikamme siihen niin sitten niitetään isojen medioiden taholta se pois.

Minustakin olisi vähintäänkin reilu vaihtokauppa jos vaikka tv/isommat lehdet viitsisivät tehdä meistä vaikka mainoksen. Ei ole iso homma ja kummatkin tahot hyötyisivat. Media saa materiaalia ja me harrastajia ja hienoja kuvia/videoita katseltavaksi.

Tuo MB jaoston, IL:än ja mahdollisesti muidenkin yhteistyö ja jos siellä jaetaan kuvamatskua ja videota, niin se on pelkästään hyvä asia, mutta jos sitä
ruvetaan laittamaan mediaan, niin lupa henkilöltä joka materiaalin on tuottanut ja sille sitten hinta jos sille kuvaaja näkee tarvetta.

Itselläni tuota materiaalia on todella vähän, mutta kaikki mitä olen tuottanut on mennyt ns. yhteiseen hyvään MB jaoston nimissä olen noita juttuja tehnyt ja mainostanut jokaisessa jutussa myös ilmatieteenlaitosta. Ja jokaiseen sellaiseen klippiin mitä on esim. ravusta telkkariin laitettu on lupakin kysytty ja yleensä se on tullutkin. Kiitos siitä. Tuo Veikon kirjoittama yhteisen asian ajaminen kirjan muodossa josta MB jaostokin ilmeisesti jotakin saa, niin sellaiset on hyviä ja jos medialle oeltte jutun
ns. syöttäneet sillä idealla että sillä jaostokin tekee jotakin tuottoa, niin olisi hyvä että siitä myös bongareille kerrottaisiin, koska materiaalin irtoaminenkin voisi olla
helpompaa. Itse ainakin näkisin asian näin.?

Rami Saarikorpi
www.360panorama.fi
www.virtualfinland.fi
www.tolppakuvaus.fi
rami_ät_sci.fi
GSM: 050-322 0066
Skype: saarikor
http://stormnewsfinland.wordpress.com/
Sent from Joensuu, Itä-Suomi, Suomi

--
Myrskybongareiden sdhkvpostilista: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi ***