Kirjoittajan mukaan: Pekka Kuronen (pekka.kuronen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.07.2008

Lappeenrannan pohjoispuolella näkyy olevan, salamoi noin kaksi kertaa minuutissa. Riittävän sivusta ei ole päässyt näkemään mutta koitin aiemmin tiirailla pullistumaa alasimen keskellä vaan oli pilviä liikaa edessä. Mutta alasin ulottui tosi pitkälle pilven menosuuntaan ja ukkonen tuntui olevan tutkakuvasarjan perusteella jonkunsortin right mover (vai tuleeko tuollaista liikettä aina rintaman oikeassa reunassa?), joten maallikkona elättelin toiveita supersolusta.

Oon uusi tällä listalla ja säätietämykseni on melkoisen hataraa, joten suotakoon anteeksi mahdolliset väärät olettamat :)

Ja koska olen uusi tällä listalla, esittäydyn lyhyesti. Olen 36 vuotias atk-alan ihminen ja olen aina ollut kiinnostunut myrskyistä ja sääilmiöistä. Teoreettinen tietämykseni on Google -tasoa mutta opin pikkuhiljaa uutta. Ultimaattinen haave olisi nähdä kunnon tornado / trombi sopivalta etäisyydeltä, myöskin kunnon supersolu-ukkosen kokeminen voisi olla hieno juttu.. kunhan näistä vain selviää ehjin nahoin ja vähin taloudellisin tappioin :)

Jos aiheen ohi jollain olisi tietoa tästä RaPu työkalusta, josta kaikki puhuvat mutta mitä en mistään ole löytänyt, olisin hyvin kiitollinen tästä.

Pekka