Kirjoittajan mukaan: Lauri Kangas (lauri.kangas_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 09.06.2008

Jani Holopainen wrote:
> Kiitoksia testituloksista!. Näitä on kerettykkin odottelemaan.
> Katselin tuon ekan kuvan exif:stä että valotusaika oli 0,8s ja aukko
> 2.8. Siis aika pimeässä kuvasit? Mitenkähän käy kirkkaammassa
> valaistuksessa kuvatessa, saako asetukset sellaisiksi että salama
> laukaisee kameran ja riittääkö kameran nopeus?
>
> Oletko kokeillut timelapse kuvausta? Lähinnä kiinnostaisi että tekeekö
> kamera kuvasarjan valmiiksi elokuvaksi vai onko filmi koostettava itse
> kameran napsimista kuvista?
>
> Katselin että halvin järkevä A-canon olisi tällä hetkellä Anttilan
> [...]

Alkoihan se kello jo olla jotain yksitoista kun lähdin kuvaamaan, että aika pimeää oli. Kirkkaammassa valossa pitäisi toimia ihan yhtä nopeasti, kunhan parametrit ovat kohdallaan. Päiväukkosia odotellessa..

Olen testaillut myös timelapseskriptejä chdk:ssa. Nekin toimivat hyvin. Kamera ei tee videota itse, mutta sen tekeminen yksittäisistä kuvista esim. virtualdubilla on helppoa kuin lapsen lyöminen.

Lauri