	From: owner-myrskybongarit-l_ät_ursa.fi [mailto:owner-myrskybongarit-l_ät_ursa.fi] On Behalf Of ext Jan Eerala
	Sent: 01 October, 2007 11:03
	To: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi
	Subject: [myrskybongarit-l] Ukkossuojaus, toimiiko?

	Myräkkä väisti länsirannikon vaikka läheltä liippasi. Iltayö oli selkeä ja tähtikirkas eikä sisämaasta
	päin näkynyt mitään vaikka salamatutkat antoivat viitteitä.

	Pitkien avolinjojen päässä kun ollaan, pluggasin taas irti tietokoneet ja modemin. Välissä
	on tuollaiset ylijännitesuojatut pistorasiat, mutta epäilen onko niistä mihinkään ylijännitepiikin
	sattuessa. Onko näistä mitään relevanttia tietoa tai kokemusta? Ja jos tietsikka kärähtää,
	niin mikä siellä oikein menee...  kaikkiko?

>Jutta K. itselläni onneksi oli tietokoneella ukkossuoja..vahingosta viisastuneena, viime vuonna meidän tietokone hajosi.
Mutta jälkiviisaana...olisi pitänyt olla stereoillekin oma suoja :-( JE