Kirjoittajan mukaan: Paavo Nissinen (paavo.nissinen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 07.09.2007

Noin klo 19 aikoihin ylitti kohtuu aktiivinen ukkonen tämänkin paikan, eli pilvi tuli lännestä eli hivenen on Oulun alitse tullut, mutta muuten selkeällä taivaalla näkyi kyllä muutamia komeita alasimia. Itse kuuro oli melkoisen lyhyt ja satoi rakeita mutta pieniä no ei se pilvikään mikään suuri ollut mutta taisi olla tämän kauden "hei hei" ukkonen.

  • Original Message ----- From: Tomi Jutila To: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi Sent: Friday, September 07, 2007 9:09 AM Subject: [myrskybongarit-l] RE: [myrskybongarit-l] Oulussa jyrähti ukkonen 6.9.2007 klo 16:28

  Upean näköisiä pilvisalamoita tosiaan oulussa eilisiltana! Harmi vaan kun välkkeestä puuttui se suurempi agressiivisuus. Puokkarille jyrinät tuli parhaimmillaan noin 4-5 sekunnin viiveellä. Oli pakko kiikkua parvekkeen reunan yli että näkee keskustaan ja lännemmäksi :) Missäpäin tuli rakeita, itse en niitä nähnyt? Saipa vielä kerran tänä vuonna kuulla kunnon pauketta.

> Date: Thu, 6 Sep 2007 23:46:12 +0300
> From: Harri.Junttila_ät_mail.suomi.net
> Subject: Re: [myrskybongarit-l] Oulussa jyrähti ukkonen 6.9.2007 klo 16:28
> To: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi
>
> noin 5mm rakeita tuli , ja näimpä hurjan pilvisalaman horosontista
> horisontiin koko taivaan poikki ,
> ja oli 5-6kertaa niin paksu kuin salama yleensä ja älyttömän kirkas
> jyrinäkin tuli monessa osassa.
> melko moinen rytinä ja pauke käy.

> Listan www-arkisto: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/myrskybongarit-l/summary.html

  Lataa NYT Windows Live Messengerin uusin versio! Klikkaa
--
Myrskybongareiden sdhkvpostilista: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi ***