Kirjoittajan mukaan: Outi Piirala (outi.piirala_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 27.08.2007

Heippa,

Pakko kai se on esittää asiasta omakin mielipide:

Olen bongauksessa/tähtitieteessä ym. täysin maallikko ja ns. jako a ja b luokan "harrastajiin" olisi minusta täysin aiheellinen. Moni asia on aloittelijalle täysin vieras kuten jo pelkästään havaintolomakkeen täyttäminen. "B-luokassa" toivoo myös saavansa apua ja ymmärrystä sekä paljon neuvoja kokeneemmilta. Se miten nuo kaksi jakoluokkaa määritellään jäisi minusta jokaisen harrastajan itsensä harkittavaksi.

Kannatan ajatusta yhteisestä laajasta tietokannasta. Kaikilta on tullut mahtavia kuvia, jotka varmasti säilytän, mutta missä.... Aika työlästä on siirrellä niitä pitkin omaa konetta ja joskus käydä vilkaisemassa. Ja jos ei ehdi rassaamaan konetta voi viestit jäädä jonnekin saapuneiden ja poistettujen viestien avaraan aukkoon. Olisi helppoa, selkeää, käytettävyydeltään loistavaa yhtenäisen menetelmän sekä kuvapankin kehittäminen.

Terkuin Outi Piirala