Kirjoittajan mukaan: Anri Suutarinen (anri.suutarinen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 24.08.2007

Moi,

taidanpa minäkin viimein esitellä itseni, kun olen vain taustalla luumuillut tähän asti ja nauttinut muiden kokemuksista ja upeista otoksista. Olen "noviisi" myrskybongari, aina olen ukkosista nauttinut ja muutaman viime vuoden aikana kiinnostus näitä ilmiöitä kohtaan vain kasvaa. Nyt ollaan siinä pisteessä että yritän oppia perusteita asian tiimoilta ja tarvittaessa hyppään autoon tutkailemaan tarkemmin, jos tilanne vaikuttaa lupaavalta. Asun Lohja-Siuntio akselilla "in the middle of nowhere" -siinä on ainakin se puolensa että katuvalot eivät häiritse showta kun se osuu kohdalle, niinkuin viime yönä. Ensimmäinen todistamani ukkonen, joka alkoi vaivihkaa täysin äänettömänä, heräsin neljän korvilla jatkuvaan välkkeeseen. Salamat löivät max.5 sekunnin välein valaisten koko tienoon, mutta mitään ei kuulunut. Sitä ehdin ihailla n. vartin verran, ennenkuin ukkonen hiipi lähemmäs ja kunnon paukutus alkoi. Hetken kuluttua samanaikaisesti sekä välähteli että rätisi ja kumisi - ehdottomasti yksi komeimmista ukkosista jonka olen Suomessa nähnyt. Hieman jopa hirvitti kun talonkulmalle mäjähti yksi korviahuumaavan "räksähdyksen" saattelemana -vahinkoja ei onneksi tällä kertaa tullut.Viimeöinen ja keskiviikon esitys korvasivat moninkertaisesti vaisun alkukesän ja vielä vaisumman viime kesän :)

T.Anri Suutarinen

  • Original Message ----- From: "Janne Kommonen" <jannek_ät_mac.com> To: <myrskybongarit-l_ät_ursa.fi> Sent: Friday, August 24, 2007 4:07 PM Subject: [myrskybongarit-l] Re: Nousihan se (Re: Nouseeko yöllä? )