Kirjoittajan mukaan: Janne Kommonen (jannek_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 24.08.2007

Terve,

Tuli chaseattua viime yön rytinät suoraan kotikonnuilta. Seurailin kello kolmesta lähtien Länsi-Uusimaalta käsin ensin lännen puolelta ohi menevää välkehdintää lähes tunnin ajan kunnes etelästä lähestyvä välke ajoi minut verannan suojiin.
Heti kello neljän jälkeen alkoikin komein/pelottavin rytinä, mitä olen koskaan kokenut. Karjalohjanselän länsireunalla koimme jatkuvan lähiosumien sarjan voiman. Tuntui siltä että oma talo & nahka oli vaaravyöhykkeellä. Tätä kesti lähes puolen tunnin ajan ennen kuin etäisyys pahimpaan salamointiin alkoi kasvaa. Sähköt olivat menneet talosta aikaa sitten ja siirryin salamoiden välkynnän valossa sisätiloihin laittaakseni kameran itään päin olevalle ikkunalle. Kyllä kannatti! Etääntyvä salamointi jatkui pitkään lähes yhtä intensiivisenä ja vaikka sen suunta oli enemmän koilliseen niin siitä riitti upeita pilvisalamoita Lohjan suunnalle. Osa niistä tarttui jopa kameran kennolle. (Minkäköhän takia kuvattaessa salamoinnin tahti on aina synkronissa sen kanssa miten kamera tallettaa tietoa kortille? ...Tietysti väärässä suhteessa. :) Jaksoin seurata menoa kuuteen saakka ja otin sitten tyytyväisenä pienet torkut...

"Valikoidut kuvat":
http://homepage.mac.com/jannek/PhotoAlbum20.html

Leffa yön valokuvista sekvenssimuodossa (9Mt, QuickTime): http://homepage.mac.com/jannek/iMovieTheater21.html

ps. Videokameran materiaali on vielä purkamatta.

Terveisin,
JK

Janne Kommonen
jannek©mac.com