Kirjoittajan mukaan: Sami Luoma-Pukkila (uggi_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 20.07.2007

Leevi Korpela wrote:
> Kello 00.20 jo melko navakka perustuuli voimistui hyvin äkisti ja
> hetken perästä alkoi valtava sade. Yön hämärässä taipuneet lähipuut
> 30 metrin päässä hävisivät näkyvistä vaaleaan ohikiitävään
> sadeusvaan. Tuuli ja sade muodostivat yhdessä melkoisen pauhun,
> seassa kuului kuin rakeiden yksittäisempää ropinaa. Rajuilmaa kesti
> ehkä kolmisen minuuttia, sitten normaali perustuuli palautui ja sade
> taukosi vain lieväksi pisaroinniksi.

Sama rintama paineli Lahdessa ylitse hieman aiemmin, hurjimmat puuskat Ahtialassa n. klo 23:35-23:40 välillä. Suoraan länteen (ts. rintaman tulosuuntaan) avautuvalla parvekkeella ei pystynyt olemaan vaatteitaan kastelematta, vaikka tuossa onkin katos päällä. Peltikatto piti hirveää ropinaa ja sadevesirännit tulvivat yli. Kurkottelin kovaäänisimmän sateen aikana parvekkeen kaiteen yli, (tuossa vaiheessa olin jo kastunut muutenkin) mutta en nähnyt rakeita missään.

RaPun puuskatuotteessa näkyi kohdalla 10- ja 15-puuskamatoja. Kehtasi tuo rätkiä muutaman salamankin, näin pari välähdystä ja murinaa kuului sekä pohjois- että eteläpuolelta. Avoimesta tuuletusikkunasta oli satanut sisään hyttysverkonkin läpi n. puolen metrin etäisyydelle.