Kirjoittajan mukaan: Jenni Elina Holopainen (hopsis_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.05.2006

Ei ollut tarkoitus ilmaista mitään sen enempää kuin tekstissäni kerroin. Itse olen tavan maalainen, hädintuskin pääsin peruskoulun läpi. Kunnioitan kuitenkin tieteen tekemistä, sitä mitä Ursa ajaa olemuksellaan. Se on minun valintani, eikä sen ole tarkoitus jyrätä ketään ihmistä, minä tuskin jyrään ketään mitenkään millään tavalla. Ilmaisin vain oman kantani siihen, miksi itse pidän turvallisena olla mukana myrskybongareissa juuri tämän Ursa yhteyden vuoksi. Jotkin sammakkomiehet/-naiset ovat saaneet minut monesti perääntymään, ja pohtimaan, haluanko kuulua joukkoon joka ennustaa säätä steinerilaisittain. En. Ymmärrän kyllä, ettei minun läsnäoloni tai sen puute heilauta suurinta osaa teistä, mutta sanonpahan yhtenä mielipiteenä muiden toisten eriävien joukossa, että pidän siitä tieteen ominaisuudesta, joka kysyy: "Mihin perustat väitteesi? Mitkä tutkimukset, ja mistä nämä tulokset voin lukea että voisin itsekin tehdä samat päätelmät?"

Mutta, ei siis teihin mitenkään kohdistuen, Teemu Mäntynen, ei todellakaan. Te kirjoititte hyvin, ja allekirjoitan täysin wikipedian toimivuuden. En ole ensimmäisenä kettuilemassa kenellekään, minulla kun ei siihen ole varaa. Mutta tämän rakkauteni tieteeseen haluan silti ilmaista, tehdä selväksi, että tunnen oloni paremmaksi, kun voin lukea tekstejä joita kirjoittaa ihmiset, jotka ovat halukkaita tukemaan maailmankuvansa tutkittuun ja todistettuun tietoon, enemmän kuin niihin jotka vain harvoille suodaan ja harvemmille osoitetaan. Tiede on se sana, eli se mitä Ursa on perustettu välittämään, joka kuvaa sitä elämäntapaa, joka pyrkii kysymään ja perustelemaan avoimesti ja käytännössä.

Mutta tämä vain minun mielipiteenäni. Tämä on vain minun rakkauteni, minun näkemykseni, minun intohimoni.

~J