Kirjoittajan mukaan: Immo Ruonala (imm0_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 19.04.2006

Moi,

Itse missasin kaikki parhaat palat noin puolella tunnilla. Olin matkalla Tampereelta Viialan suuntaan kun edessäni oli todella tummat pilvet. Tyttäreni soitti klo 15.45 ja ilmoitti, että Viialassa ukkostaa ja isoja rakeita sataa kovasti, niitä oli kuulemma piha valkoisenaan. Noin klo 16.10 saavutin pilven ja sain vastaani rankan sateen, vettä ja räntää, ei rakeita. Hiukan ennen kotiin pihaan tuloa n. 16.10 näin välähdyksen, mutta en salamaa. Kotipihallani rakeet olivat sulaneet ja kuulin enää vain muutamia jyrähdyksiä. Kauden avauksen pelasti kuitenkin noin 1,5 km päässä iskenyt salama (jotain se on sekin). Kauden eka ukkosen viimeisen jyrähdyksen kuulin hiukan viiden jälkeen.

Saldo: Muutamia jyrähdyksiä, yksi salama, ei puuskia, ei rakeita, rankka sadekuuro vettä/räntää. Mutta hei, kausi avattu!

  • Immo