Kirjoittajan mukaan: Petri Sirkkala (petri.sirkkala_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 31.08.2005

Ne 'mustat siivet' ovat videotekniikan ylilyönti voimakkaan kontrastin kohdalla. Ne näkyvät sivuilla, koska videokuva muodostuu vaakasuuntaisista pyyhkäisyistä. Elikkä ovat siis tekninen jäänne, eivätkä vastanne todellisuutta.

-Pete

31.8.2005 Timpe Roschier <cirrus_ät_ukkoslentue.fi> kirjoitti:

> joop...
>
> Tuota, minusta ei ole kovin erikoinen tapaus. Valopisteellä on 'mustat
> siivet'. Niinpä ensinnä tuli mieleen lentokone, jossa laskeutumisvalo
> 100% teholla. Kuva heiluu pahasti ja tarkennuskin pääasiassa
> poskellaan, joten pätkän perusteella paha sanoa mitään varmaa.
> Laskeutuva kone se ei ole, sillä valopiste siipineen liikkuu
> horisontissa oikealle ja vasemmalle ja korkeuskin vaihtelee.
> Laskeutumisvalon ollessa kyseessä, kirkkaudessa pitäisi tapahtua
> muutoksia lentosuunnan muuttuessa, mitä videossa ei tapahdu; tai
> [...]

Petri Sirkkala, sirpete_ät_iki.fi, ICQ: 83660744, Skype: sirpete
+358 400 98 2998
// ...pitää gmail:sta... //