procyon01_at_hidden_email_address.net
Päiväyksen mukaan: 31.08.2005

Noh.. Tuo nauha on kuvaajan mukaan kuvattu keskellä yötä, ts. sulkee pois auringon. Eikä siellä nyt näykään mitään sellaista valonkajoa, joka tuon selittäisi. Värillisessä (heikkolaatuisessa) kopsussa tuo väri on enemmänkin kylmää, turkoosia valoa.

Helikopteri ja lentokone ovat sinänsä poissuljettuja, että mitään ääntä ei kuulu. On kuitenkin kesäyö ja kaikki tietävät miten hyvin äänet kuuluvat järvellä.

Itsekin olin kalassa taannoin ja seurasin pelastuskopterin toimintaa. Valonheittimet näyttävät erilaiselta ja ne suuntautuvat johonkin. Tuo ei suuntaudu oikeastaan minnekään. Ja kuten sanottiin jo joskus aiemmin, niin lentokoneen laskeutumisvalotkin ovat spottimaiset. Tuossa tapauksessa ne osoittaisivat ihan härösti pitkin metsiä ja ihmeen kaupalla vielä koko ajan kohden kuvaajaa. Meillä on mökki Kajaanissa siten, että siitä näkee Paltaniemeltä nousevat ja laskevat koneet. Niitä on tullut seurailtua järven yli, eikä ne KOSKAAN ole näyttäneet tuolta. Ja äänetkin kuuluvat todella selvästi. Itse suljen nämä vaihtoehdot melko jyrkästi pois, mutta ei ne tietenkään mahdottomia ole.

t:Mikko

Luukku Plus paketilla pääset eroon tila- ja turvallisuusongelmista. Hanki Luukku Plus ja helpotat elämääsi. http://www.mtv3.fi/luukku