Kirjoittajan mukaan: Olli Haukkovaara (cruzan_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 28.08.2005

En tarkoittanutkaan vain tuota Talin tapausta, eikä tarkoitus ole teilata kaikkia havaintoja. Todennäköisesti seassa on yksi tai muutama oikea trombikin. Mutta tosiasia on että suurin osa viime päivien "trombeista" on ollut syöksyvirtauksia.

Ja mitä tulee Talin tapaukseen - niin ainakaan uutisissa ei kukaan ole kertonut nähneensä siellä suppiloa. Miksi ei kyseessä sitten voisi olla syöksyvirtaus? tarpeeksi kova syöksyvirtaus pyhkii vaikka talot perustuksiltaan.

Ilmatieteen laitoskin voisi kertoa tarkemmin havainnoista ja perustella miksi tuo Talin tapaus olisi trombi eikä syöksyvirtaus. Jenni, AJ-P, Timpe, Asko! Nyt kommentteja kehiin / tietoa jakoon!

t: Olli

--
terveisin, Olli