Kirjoittajan mukaan: JenniElina Holopainen (hopsis_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 30.06.2005

Olen samaa mieltä siitä, että tavan tallaajien olisi hyvä saada tietoa siitä miten sää tiedetään. Minä - siis hyvin tavallisena tallaajana - olen käyttänyt lähinnä ilmatieteen laitoksen havainnollistavia ja erittäin informatiivisia sivuja, sekä jakelen tietoja sieltä kaltaisilleni hölmäkkeille.

http://www.fmi.fi/saa/havainto_9.html
http://www.fmi.fi/saa/havainto_5.html

Hannu Karttusen, Koistisen, Saltikoffin ja Mannerin toimittaman: "Ilmakehä ja sää" kirjan mukaan on mahdotonta ennustaa varmasti tulevaa säätä. En nyt löydä siteerattavaa kohtaa, mutta tämän idean minä muistan. Toimivia malleja toki on, mutta muuttujia on päätähuimaava määrä.

Tämä nyt on minulta puhdasta spekulaatiota. Poistun seuraamaan viisaampien kommentteja, kunhan noviisina höpötän.

~Jelina

3 vrk:n sääennuste http://www.msn.fi/uutiset/saa