myrskybongarit-l_ät_ursa.fi

viestiarkisto

Tämä myrskybongarit-l_ät_ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

Kirjoittajan mukaan: Sami Jumppanen (sami.jumppanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 21.07.2004

On Tue, 20 Jul 2004 13:43:02 +0300, <jori.hamalainen_ät_teliasonera.com> wrote:
> Moi,
>
> onhan noita panorama-softia, mutta ikävä kyllä loppujen lopuksi ne eivät
> ole yhtä hyviä kun toi panotools (lienee tarkoitat panorama tools:ia,
> vai tarkoitatko tota photoshop-pluginiä?). Oletko käyttänyt
> "ptassembler" frontendiä siihen?

Erittäin paljon kiitoksia kattavasta vastauksesta! Tiedon etsiminen netistä on ollut suurinpiirtein tuloksetonta, lukuunottamatta tätä Panorama Toolsia. Ja sen tiesinkin, että joidenkin kameroiden mukana tulee jonkinlainen ohjelma.

Panorama Toolsia tosiaan tarkoitan, Photoshopia en käytä. Frontend varmaankin oli ptassembler. Sen satsin olen netistä asentanut minkä olen löytänyt. Uudemmassa kotikoneessa en ole vielä kokeillut.

Se frontend ei koskaan onnistunut tekemään mitään (parilla versiolla ihan sama tulos), joten homma meni hankalaksi. En keksinyt keinoa päästä ongelmasta ohi. Pisteitä sain kyllä laitettua käsin kuviin ja tallennettua projektin, mutta varsinainen työn ajaminen ei sitten onnistunut. Komentoriviltä olisi onnistunut, mutta jostain syystä 256 megaa RAMia ei riittänyt kahden (tai kolmen) 1280x960-kokoisen kuvan yhteenliittämiseen.

Kun se kuitenkin kertomasi sekä myös omien käsitysteni mukaan on todella hyvä työkalu, niin onhan sitä taas joskus kokeiltava.

--
Sami "Some-E" Jumppanen
www.mikseri.net/some-e