Kirjoittajan mukaan: Marko Riikonen (riikonenmarko_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 28.04.2012

No niin, alun käynnistysvaikeuksista kun päästiin yli, on ensimmäiset testit on ajettu Lahtisen HaloStackillä. Pistäähän tuo tyytyväisesti myhäilemään. Tein juuri sillä kokeeksi keskiarvo ja maksimipinot tänne pistämästäni vanhasta halonäytelmästä: https://www.taivaanvahti.fi/observations/show/4155 Alempi kuva (johon postin pääteksti viittaa, ylempi on lisätty jälkeenpäin) on keskiarvopino, mutta koska ruovikkoa vasten glitteröivä 22 allasivuava kaari ei oikein näy siinä, leikkasin sen maksimipinosta ja ymppäsin tuohon keskiarvopinoon. Kyllä, Lahtisen softalle tulee meikäläisellä olemaan käyttöä.

From: Panu Lahtinen <pnuu_at_iki.fi>
Subject: Re: [ilmakeha-l] Re: [ilmakeha-l] Re: [ilmakeha-l] Halopinosoftan ensimmäinen versio, nyt myös Windowsille To: ilmakeha-l_at_ursa.fi
Date: Saturday, April 28, 2012, 3:40 PM

On Sat, Apr 28, 2012 at 08:36:08AM -0700, Marko Riikonen wrote:
> Menin hakemistoon johon olin purkanut yhden esimerkkikuvapaketin
> sivultasi ja kirjoitin siellä lukevan komentosarjan. Sain vastaukseksi
> että "halostack is no regocnized as an internal or external command,
> operable program or bacth file". Mitä tein väärin?

Tuo tarkoittaa sitä, ettei halostack ole Windowsin hakupolussa, josta ajettavia ohjelmia löytyy.

Täällä näyttäisi olevan jotain ohjeistusta miten tuo lisäys tehdään:

http://www.computerhope.com/issues/ch000549.htm

Eli tuolta valitaan "Path" ja painetaan edit. Sinne sitten listan jatkoksi tuo halostack.exe -tiedoston sisältävä hakemisto (esim. C:\HaloStack, tai jotain vastaavaa), ja pitäisi toimia.

Panu

> [...]
>
> From: Panu Lahtinen <pnuu_at_iki.fi>
> Subject: Re: [ilmakeha-l] Re: [ilmakeha-l] Halopinosoftan ensimmäinen versio, nyt myös Windowsille
> To: ilmakeha-l_at_ursa.fi
> Date: Saturday, April 28, 2012, 3:08 PM

> Softaa pitää käyttää komentokehotteesta. Start-valikosta löytyy "suorita
> ohjelma" tms., siihen tekstikenttään "cmd" ja OK. Aukeaa sellainen musta
> tekstiikkuna. Jos HaloStack:n hakemisto on ohjelmien hakupolussa (mites
> tuo lisätään windowsissa?), niin sitten vaan cd -komennoilla
> kuvahakemistoon ja ajamaan esimerkkien mukaisia loitsuja.

Halojaoston ja ilmakehdn valoilmividen jaoston sdhkvpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi ***