Kirjoittajan mukaan: Jukka Ruoskanen (jukka.ruoskanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 12.04.2012

Hienoa, Panu, jos saisit tällaisen työkalun aikaiseksi!!

Kuvien kierron kanssa ei ole ongelmaa. Pinokuvat tulee ottaa jalustalta, jolloin yksi pinottavaksi tarkoitettu sarja on täysin "kiertymätön". Jos haluaa kuvata todella pitkiä sarjoja, niin kuvaajan on huolehdittava kuvanottotilanteessa, että kameran uudelleen kohdistuksessa ei synny kiertoa. Pitkät sarjat eivät kuitenkaan monesti tule edes kyseeseen Auringon korkeuden muutoksen - ja sitä myötä osan haloilmiöiden muodon muutosten - vuoksi.

Jukka