Kirjoittajan mukaan: Marko Riikonen (riikonenmarko_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 15.12.2011

Luulenpa tässä meidän tapauksessa ei juurikaan olisi eroa sillä ollaanko organisoituja vai ei. Umiin ei ole kirjoitettu, halohuhtikuita ei ole järjestetty enää, vaikka organisoituja ollaankin. Nettiin ydinporukka on kirjoittanut ihan itsenäisesti.

Nykyään jaosto ja havaitsijayhteisö ovat minusta täysin eri entiteettejä. Tuntuu että jaosto on enää olemassa vain jostain yhdistyspoliittisista syistä. Kuka pistää ylpeänä nyrkkinsä rinnalleen ja julistaa havaitsevansa ilmakehäjaostossa? Jaosto on jo pitkään maannut aivokuolleena hengityskoneessa, havaitsijayhteisö sensijaan elää ja voi hyvin. Ja nyt kun hengityskoneen urhea ja pyyteetön käyttäjä on lopettamassa, ollaan äkkiä etsimässä uutta kaveria polkemaan palkeita, kun sensijaan pitäisi pysähtyä pohtimaan että ehkä pitäisi pikemminkin vetää letkut irti. Siinä säästyttäsiin samalla lannistamasta sitä uutta tyyppiä joka tuohon epäkiitolliseen tehtävään olisi saattanut ryhtyä. Ja annettaisiin mahdollisuus jollekin uudelle mitä tulevaisuudessa saattaisi syntyä täysin puhtaaklta pöydältä.

Luulenpa että Taivaanvahti tulee mullistamaan aika perusteellisesti näitä asioita, emme ehkä osaa kuvitellakaan kaikkea mitä siitä seuraa. Jokatapauksessa sitä kautta uusien tyyppien on varmasti helpompi lähestyä harraskenttää kuin jaoston kautta. Kysymyksiin saa nopeasti vastauksen ja se voi tulla usealtakin taholta. Ja otaksun että Taivaanvahti tuo myös mukanaan riittävää organisoitumista niihin tarpeisiin joita tällä havaitsijakunnalla voi olla ja jotka kuuluvat tämän päivän maailmaan. Siellähän on muuten mahdollista organisoitua ryhmiksi jotka järjestävät keskenään havaintokilpailuja, näin olen ymmärtänyt.

Marko