Kirjoittajan mukaan: Jari Luomanen (jari.luomanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.02.2011

Totta, Siperiassa Jakuutit ovat varmasti nähneet monenlaisia näytelmiä. Olen myös ajatellut, että Novaja Zemljalla saattaisi olla hyvä havainto-olosuhteet, etenkin niemimaan korkeimmissa osissa.

Joitain tällaisia piirroksia kun alkaisi putkahdella sieltäkin suunnalta:

http://jari.pic.fi/kuvat/Atmospheric+phenomena+and+sky/Related+artefacts/PortLeopold1849.jpg

t. Jari

7.2.2011 17:28, Olli Sälevä kirjoitti:
Erittäin mielenkiintoinen ajatus, josta väistämättä tulee mieleen Siperian kylmät olosuhteet ja noilla alueilla eläneet/elävät luonnonkansat ja heidän kulttuuriperintönsä.

Olli

-- Halojaoston ja ilmakehän valoilmiöiden jaoston sähköpostilista: ilmakeha-l@ursa.fi *** Liittymiset ja eroamiset: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat.html *** Listan www-arkisto: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/ilmakeha2-l/summary.html