Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 06.08.2010

http://www.kaleva.fi/uutiset/ukkosrintama-liikkuu-koilliseen/865209

> Minusta noissa Kalevan kuvissa on tosiaan vyörypilvi, Cb arcus
> (sopisi siis olla kuvatekstissä ilman sitaattejakin). Olen nähnyt ja
> onnistunut 10+ vuotta sitten itsekin kuvaamaan tällaisen Oulun
> lentoasemalta käsin. Silloin lennonjohtaja, joka itsekin oli
> ilmailija, totesi, että tonttiin tulee jos tuohon lentää.

Vyörypilvet sinänsä eivät ole mitään suurharvinaisuuksia, niitä tuntuu näkevän muutaman per kesä (riippuu toki kesästä ja tuurista..). Mutta tuossa Kalevassa olevaa luokkaa en ole itse päässyt näkemään, on yksi hurjimmista mitä olen Suomessa nähnyt kuvatun. Myrskybongarilistalla on tänä kesänä ollut muutamia hyvinkin vaikuttavia ilmestyksiä, osa niistä on koottu jaoston kuvablogiin:

http://www.ursa.fi/blogit/myrskykuvat/index.php?blog=16&cat=117

Ja tässä mitä olen itse kuvannut viimevuosina:

http://www.iki.fi/~pnuu/gallery/?dir=clouds&srch=arcus

Panu,
myrskybongausjaoston apuvetäjä

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",