Kirjoittajan mukaan: Lauri Kangas (lauri.kangas_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 19.05.2010

Kävi taas perinteiset eli vastaus lähti vain Veikolle. Tässä koko listallekin.

Veikko Mäkelä wrote:
> Hämärästä ottamaani 25 minuutin sarjaa en ole käsitellyt, mutta
> siinä ei ole mitään erikoista. Tuo sarjakuvausta täytyy vielä
> tutkia, mm. kameran automaattivalotus ei anna riittävän hyvää
> vaikutelmaa hämärän kehittymisestä. Tuohon olisi syytä kehittää
> jonkinlainen skripti.

Mainitsinkin tapaamisessa jollekin, että tuollaisia skriptejä on jo, muunmuassa fbonomin skripti joka löytyy täältä: http://chdk.setepontos.com/index.php/topic,1145.0.html

Olen tuota ketjua seurannut sivusta skriptin kehittämisvaiheessa mutten vielä itse kokeillut. Skriptin idea on että se lueskelee valotusmittaria illan hämärtyessä ja tekee sivistyneitä arvauksia, kuinka paljon enemmän valotusta on kasvatettava automaatin tarjoamaan nähden.

Näköjään tuo on nyt siirretty osioon "Completed and working scripts" eli vaikuttaa hyvältä. Lisäksi heti ensimmäisessä viestissä on linkki uudempaan versioon skriptistä, joka hanskaa myös auringonnousut ja ylipäänsä reilun valaistuseron timelapset.

Lauri