Kirjoittajan mukaan: Joni Tahkoniemi (jtahkoniemi_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.07.2006

Hieman klo 23 jälkeen taivas oli kikas, mutta vielä melko vaalea - silti melkein uskaltaisin väittää nähneeni muutamia erittäin himmeitä valaisevia yöpilviä.

Koko havaintojakson ajan kirkkaimmat pilvet löytyivät pohjoisluoteen-luoteen tienoilla. Pohjoiskoillinen-koillinen-suunnalla oli ainoastaan yksittäisiä vöitä.

Pilvet taisivat hieman liikkua, tai ainakin klo 0.30 ja 1.00 välillä oli mm. luoteen suunnalla ollut pilvirykelmä siirtynyt 10-15° (http://kotisivu.dnainternet.net/mt50/nc/2526jul06/000_030/yopilvi5.jpg ja http://kotisivu.dnainternet.net/mt50/nc/2526jul06/100-130/yopilvi4.jpg).

Yöt alkavat olla jo kohtuu pimeitä ja valokuvaaminen oli yhtä tuskaa sillä piti käyttää pitkiä valotusaikoja ilman jalustaa (eikä ISO-arvoa viitsinyt paljoa nostaa, koska pokkari kohisee turhan paljon). Onneksi parvekkeen kaiteista sai jonkinlaista tukea.

Lyhyesti:

0.00-0.30 Turku, keskusta
Ats.: 260-30° Kork.: 0-25°*
Kirk.: 1-4 Värit: VaS
Muodot: I, IIab, IIIa
* klo 0.30 ats 290-310° kork 10-110° himmeitä pilvinauhoja, mutta olen hieman epävarma siitä, oliko ne valaisevia yöpilviä http://kotisivu.dnainternet.net/mt50/nc/2526jul06/000_030/

1.00-1.30 Turku, keskusta
Ats.: 300-50° Kork.: 0-20 °
Kirk.: 2-4 Värit: VaS
Muodot: I, IIab
http://kotisivu.dnainternet.net/mt50/nc/2526jul06/100-130/

 2.00 Turku, keskusta
Ats.: 300-330° Kork.: 10-45°
Kirk.: 1 Värit: Valk.
Muodot: I
Epävarma havainto, saattoi olla myös yläpilveä.