Kirjoittajan mukaan: Jukka Ruoskanen (jukka.ruoskanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 28.04.2006

Jpeg-tiedostojen kopiointi ei huononna laatua. Laatu huononee silloin, jos kuva avataan käsittelyä varten kuvankäsittelyohjelmaan ja tallennetaan uudelleen (vaikka mitään käsittelyä ei olisi tehty). Parhaat kuvat - oli ne sitten tiffejä tai jpeggejä - kannattaa säilyttää sellaisenaan, ja tallentaa käsitelty kuva uudella nimellä. Tällöin alkuperäinen tiedosto pysyy koskemattomana. RAW-kuvien tapauksessa alkuperäinen kennolle tallentunut data on aina olemassa, sillä kuvaan tehdyt muutokset tallentuvat erillisenä datana alkuperäisen kuvan yhteyteen, ja siihen originaaliin voi aina palata, vaikka vuosien päästä.

Jukka