Kirjoittajan mukaan: Johan Stenberg (johan.stenberg_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 28.04.2006

Pinoaminenhan ei vähennä vaan lisää kuvan informaatiota, jos pinoaa 2 kuvaa päällekkäin lopputuloksen signaali/kohina suhde on teoreettisesti noin 40% (S/N*sqrt(2)) suurempi. Erilaiset Photoshopin filtterit taas miltei poikkeuksetta huonontavat sitä. Tällä ei kuitenkaan pitäisi olla lopputuloksen kannalta merkitystä jos esim. USM:aus suoritetaan joka kerta samalla toistettavalla tavalla ja lopputuloksen tulkinta tehdään kriittisesti erilaiset käsittelyn ja kuvauskaluston tuottamat ilmiöt huomioiden.

-Johan Stenberg-