Kirjoittajan mukaan: Timo Nousiainen (tpnousia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 21.04.2006

On Fri, 21 Apr 2006, Jenni Elina Holopainen wrote:

> Eli siis jos tätä mun notskin kokoa lisätään...sanotaanko, pistetäänkö
> ...äh, nyt pitää varoa ettei sano vääriä kuntia... poltetaan Lahti ! Joo,
> pistetään Päijät-Häme notskiksi, niin saadaan tarpeelliset aerosolit
> liikenteeseen sitä notskisalamointia ajatellen.

Noissa lienee enemmän kyse tuleen liittyvästä lämmöstä joka laukaisee konvektion. Muistelen että on myös todettu että kaupunkien lämpösaarekeilmiö  lisää konvektiivista aktiivisuutta. Liittyy lähinnä siis asfaltin ja kattojen albedoon kuin lämmitykseen, koska konvektio on enemmän kesän juttuja.

University of Helsinki
Department of Physical Sciences
P.O. Box 68
FIN-00014 University of Helsinki