Kirjoittajan mukaan: Jani Poikela (jani.poikela_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 25.02.2006

Marko Riikonen wrote:
> Saksalaiset näyttivät kyllä innostuneen tapauksesta. Siellä puhutaan jotain
> simuloimisestakin. Itse en osaa saksaa, mutta Tape kertoi että siinä lukee mm.
> että iso porukka on nähnyt ilmiön.
>
> http://www.apra.org.uk/strang2.gif
>
> Kumma ettei Jarmolla avaudu tuo toinen linkki. Onkohan muillakin ongelmia.
>
> Ainahan tällainen pilailu on hiukan huolestuttavaa, mutta vielä
> huolestuttavampaa on kun jotkut pitkään havainneet tahot ottavat ne vielä
> tosissaan.
>
> Marko

Voipi olla että tuo kuva on jotenkin "tehty" mutta aikalailla samanlaisia kuvioita sattui silmiin lauantaina 11.2 kun ajeltiin lahdesta kohti Helsinkiä.

Ympyröitä oli viisi ja ne olivat selvästi eri kerroksissa. Samoin juovia meni läpi niiden ympyröiden. Yläilmakehässä oli tuolloin ilmeisesti todella kosteaa ja lentokoneiden tiivitymisvanat säilyivät todella pitkään.

Kuviot näkyivät lahdesta asti ja oli varma että ne olivat helsinki-vantaan päällä, mutta vantaan kohdilla ne näkyivät paljon lännempänä. Olisiko voineet olla jopa tukholman kentän lähistöltä jossa koneet kaartelevat ja odottavat laskeutumislupaa tai sitten yläilmakehässä on ollut sopivan puhuri idästä ja tiivitymisvanat liikkuneet tuulen mukana.

--
Jani Poikela