Kirjoittajan mukaan: Anne Pöyhönen (anne.poyhonen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 29.12.2005

Täydellisen aloittelijan tuurilla muutama vuosi sitten näkemäni sivuaurinkopylväät olivat avoveden päällä. Paikka; Lauttasaaren silta Helsingin ja Espoon välillä Aika: Syksy juuri ennen merenlahden jäätymistä Kellonaika: juuri punertavan auringon noustessa lähes suoraan edessäpäin Lämpötila: vielä pakkasen puolella.

Sinä syksynä pakkanen kiristyi nopeasti öisin silloin kuin meri oli vielä auki, ja päivisin oli lämmintä ja aurinko paistoi. Luulen että tämä aiheutti kiteitä ilmaan, ja sivuaurinkopilarit olivat todella upeita leijuvia pylväitä "vetten päällä". Mutta ilman kameraa liikkuvasta autosta ei voi ottaa kuvia. :-/ Samana syksynä kuvasin illalla taivaaseen asti ulottuvia keinovalopilareita, ja opin mihin jalustaa tarvitaan. :-)

Anne P.

Yhdyn Jarmon aatoksiin. Vuosi Oulussa ja joka paiva voimalaitoksen vahvasti virtaavien vesien ohitse, eika kovemmillakaan pakkasilla sielta mitaan halopilvea noussut.