Kirjoittajan mukaan: Teemu Ohman (tohman_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 13.09.2005

Terve immeiset.

On Tue, 13 Sep 2005, JenniElina Holopainen wrote:

> Miksiköhän sateenkaaret sitten hehkuvat horisontin osassa enemmän kuin
> taivaanlakea kohti olevassa kaaren huipussa? Tähän en löytänyt vastausta.

No ainakin mun vähäisen järkeni perusteella katselusuunta on melkomoisen oleellinen tekijä: vaakasuunnassa on monta pisaraa, mutta pystympään kuikuillessa vähemmän. Mikäli siis tämä hehkuminen tässä nyt viittasi kirkkauteen ja sitä myöden värikylläisyyteen.

Ja henk. koht. olen hyvin pettynyt siihen, etteivät kosmologit saaneet pidettyä Hubblen vakiota 42:na. Onneksi sateenkaaria ei ole niin helppo mulkata.

        Teemu

M.Sc. Teemu Öhman          _______/ \    IMPACT CRATERS!    / \_______
Department of Geosciences            \         __          /
Division of Geology                   \_______/  \________/
P.O. Box 3000
FI-90014 University of Oulu
FINLAND
e-mail: teemu.ohman_at_oulu.fi 	or              tohman_at_sun3.oulu.fi
phone: +358-8-553 1404 	 	or              +358-40-566 7143
fax: +358-8-553 1484